No Woman I cry


perempuan .....perempuan ni apa ek.....perempuan ni kira macam keta gak ka....kena jaga...kena bg kilat....kena maintenance slalu...baru dia elok...camtu ka....kekekeke

perempuan salah satu antara dua jantina bagi manusia....kalau bagi haiwan adalah "betina"...ermm yang tu semua orang tau betui dakk...

perempuan ni bagi aku...selalu mengunakan perasaan untuk bertindak melakukan sesuatu dalam hidupnya kerana emosinya mudah terganggu dengan percakapan, sentuhan dan berbagai-bagai lagi(sebenarnya aku taktau tu yang "berbagai-bagai lagi").

ini bukan bermaksud dia tak guna otak...cuma maksud aku walaupun perempuan mengunakan otak untuk bertindak melakukan sesuatu tapi ia datang dari perasaan yang amat kuat...maksud aku faktor perasaan yang begitu kuat mempengaruhi kelakuan nya....

TAPI...ia jarang menunjukkan didepan manusia lain kerana nak 'cover'. ya la takkan la dia nak tunjuk ganazzzz depan orang sedangkan perempuan ini lemah lembuttttt(tapi perangai sebenar ganazzzz gilerr)......itu adalah satu contoh yang aku dapat bagi....

Untuk mengenali seseorang perempuan, kita perlu berkenalan dan rapat serta mesra baru la kita tau hati budi diaaa...tu orang kata la bukan cek kata nooo

tapi sebenarnya perempuan yang kapel-kapel ni jarang menunjukkan perangai sebenar diorang sbb takut pasangan diorang tidak menyukai atau dalam kata lain 'takleh blah la diaaa nii'..so dengan ini diorang akan jaga perilaku diorang sampai la diorang kawen...tapi bukan semua perempuan macam tuu...ada gak la yang baik baik ala-ala kg gituu...

bg pengalaman kawan aku yang sudah berkahwin anak dua dahh...dia kata laaa..bukan cek kata..." perempuan sebelum kahwin dan selepas kahwin perangai dia lain"..aku pun taktau la sbb aku tak kawin lg..(single lagi niiii...sapa sapa yang berkenan boleh la masuk meminang cekk..awwww..kekeke)

tapi dari pengalaman kawan aku dengan perempuan..depa ni banyak kena takecare...kena call selalu....sms selalu....miss call-miss call slalu...pendek cerita 24/7 la kena report ...baru la perempuan(ni la iii sayanggg u lebihhh).......depa kata la bukan cek kata....maksudnya depa tak trust kot dengan boipren2 depa..

pengalaman aku plakkk.....taktau la....aku ada awek kaaaaaa? tepuk dada aku nanti aku tanya perut selera ka dakk hahahahaha

Lagi satu contoh....adik beradik aku 4 orang perempuan tu tak masuk yang blah mak lain ayah dan blah ayah lain mak.....kekekeke....
depa ni kalau kat rumah...perangai cam ntah papa laaa.....sat ok...sat tak ok....maksud aku depa ni mudah terasa.....kalau sembang empat orang depaaa dah tak ingat duniaaa dahhh....tapi kalau bawa jalan2 depan laki ala ala hensem....perghhh ayuuu bukan mainnnn..lemah lembuttt ....hahahaha ni aku tipu jaaaaaa...(cerita perengan ini hanyalah mainan semata-mata)

tapi kenyataan nya...perempuan ni sangat lemah untuk kita sakiti....tapi bila kita disakiti ....takpa plakkkk ...mana aciii camniii hahahaha...apa motif aku niii....adehhh..

untuk perempuan yang rasa dirinya cun boleh la kol atau sms me di 017-7777777.....hahahaha

Ulasan

Aishahtur berkata…
017-7777777 tutt tutt.. tut tuttt.. oik angkat aa. hahaha perasan jap wahahaha :D
pentakde berkata…
hahaha macam anak buah aku aida(dia pun x tau)..
Estella berkata…
aku sgt xbersetuju soal perasaan tu.pd aku,laki pun ramai yg emo.ramai yg bertindak ikut perasaan.klu x,xdkla kes bini kena tolak msk dlm sungai spi hampir mati lemas sbb laki tolak masa bgaduh (baca hmetro kemarin).tu satu cth nyata bg tindakan dangkal lelaki.kalau nk lg cth,silalah baca hmetro kerap2 sbb tabloid tu(oops!akhbar)slalu publish berita&cerita ttg kedangkalan manusia.so,soal pengaruh perasaan ni pd aku bergantung pd individu.

satu lg..bab kontrol2 sblm kawen tu.aku rasa kampung gila pempuan yg still behave mcm tu.kalau dia jd diri dia and show her true colour(regardless yg baik atau buruk),sang lelaki sepatutnya terima.kalau lelaki tu xble terima,gila kampung lelaki tu!
pentakde berkata…
Estella...baekssslahhh....aku tak kata pasal kegilaan....maksud aku perangai sebenar...the true kaleerrr maaa...pasal kegilaan tu ...laki pompuan sama saja....tgk iman pulak kot SABAQ KA TAK SABAQ...kalau tak sabaq memang kena tolak masuk sungai laaaa....haahahaha
aida dalilah berkata…
owh.mengata ida
treng treng :D

Catatan Popular