BOSAN itu ANUGERAH

Salam ,

aku disini bosan.....tapi apa yang boleh bagitahu ia salah satu anugerah ALLAH...

*selalunya bila bosan aku berbual dgn Allah...ia membuatkan aku bahagia dalam perasaan bosan
*teringat ketika tinggal dirumah kayu KG SRI SERDANG...ia sama apa yang berlaku skarang....
*dulu kecil kecil suka sangat bila ada kawan...sehinggakan bila kawan pergi/pindah....aku menangis hahaha... tapi Allah sentiasa gantikan kawan yang baru....lalu aku happy...kemudian mereka pergi lagi...sedih lagi....dan perkara itu berulang....lalu sebenarnya aku terfikir...manusia akan sentiasa meninggalkan kita tapi ALLAH TIDAK ....DIA lah selalu membahagiakan kita bila kita sedih...

*TAPI NABI SAW MENINGGALKAN KITA DENGAN AL-QURAN DAN HADIS supaya kelak kita akan bersatu dengannya maka jangan sia siakan masa anda...wal asr...dengan mengingati ALLAH hati akan menjadi tenang...

wasiat dalam khutbah terakhir Nabi SAW:
Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al Quran dan Sunnah ku.

Ulasan

Catatan Popular