Di manakah duduknya roh Islam dalam Umno?

Umno punca keliru

Apa yang mengelirukan umat Malaysia, Umno sendiri mengaku perjuang Islam, tapi masih tolak Islam, seperti undang-undang jenayah dalam Islam (hudud). Sebaliknya Umno terus berkeras dengan kebangsaan (perjuangan untuk bela Melayu). Malah berbangga dan mengagung-agungkan semangat perkauman yang sempit dengan melaungkan ‘hidup Melayu.’

Maka suka saya nyatakan, sudah berkali-kali saya mengajak Umno agar mengubah dasar itu. Sudah berkali-kali saya sebutkan kepada pemimpin Umno agar tinggalkan perjuangan kebangsaan dan terimalah perjuangan Islam. Kalau hari ini Umno berbuat demikian, maka hari ini juga saya sanggup bubar PAS untuk sama-sama berjuang Islam dengan Umno. Namun sampai sekarang mereka tidak sanggup mengubah dasar parti Umno itu kepada dasar Islam! Di manakah duduknya roh Islam dalam Umno? Saya tanyakan persoalan ini untuk dijawab oleh seluruh umat Malaysia.

Nik Aziz Nik Mat

pentakde:
*apa yang ingin saya sampaikan adalah ISLAM dulu baru PAS/UMNO...
*janganlah berfikiran sempit.
*kenal dulu baru kritik..*tapi manusia memang bersikap terburu-buru...
*JIKA TIADA UMNO DAN PAS aku tetap pada fitrahku(ISLAM). AL-quran dan Sunnah Rasulullah....aku cuba yang terbaik InsyaAllah...Aminnn

Catatan Popular